Będę aktywniejsza wiosną – bieganie

Jeszcze jesienią pisałam Wam o zaletach pieszego trybu życia. Spacery praktycznie totalnie wyeliminowały moje migreny, skóra się ujędrniła. Same zalety. http://zyciebezmejkapu.pl/index.php/2017/09/05/lekarstwa-na-migrene-nie-kupisz-w-aptece/

Do wiosny niby niewiele zostało, ale jak wiemy z doświadczenia śnieg i mróz mogą pojawić się jeszcze w kwietniu więc studzę trochę mój przedwczesny optymizm. A muszę się przyznać, że mam go całkiem sporo. Zwłaszcza jeśli chodzi o moje nowe postanowienie. Otóż…Zamierzam biegać. Eureka! 🙂 Na tę okoliczność poczyniłam już nawet zakupy w Decathlonie (na razie legginsy i butki do biegania). Park jest rzut beretem, a ja mieszkam tutaj od niespełna 7 lat. Lepiej późno niż wcale zreflektować się i w porę zacząć korzystać z dobrodziejstw otoczenia. Do kolekcji jest też las! Ale tam grasują dziki, a moja kondycja początkującej biegaczki może mi nie pozwolić na dostatecznie szybką reakcję i spierniczenie na drzewo 😉 Mam też pierwszą ochotniczkę do wspólnego wieczornego biegania, a jak wiadomo – w kupie raźniej 😉

Dlaczego bieganie?

Niestety z cierpliwością u mnie kiepsko, odpadają więc programy znanych fit motywatorek (z całym szacunkiem), odpadają siłownie stacjonarne i karnety, odpadają brzuszki i tańce. Z kolei gdybym zaopatrzyła się w orbitreka obawiam się, że moja aktywność poza domem spadłaby do zera! A ja chcę jak najwięcej przebywać na świeżym (no dobra, smog w Katowicach itp…)powietrzu.  Bieganie to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Uznałam bowiem, że skoro lubię spacerować, a nierzadko muszę szybko maszerować żeby gdzieś zdążyć to w takim wypadku bieganie pokocham 🙂 Nie wiem tylko czy z wzajemnością. Mam nadzieję, że tak! 🙂 Nasz park jest bardzo przyjemny dla oka. Niedawno powstała tam nawet siłownia (coś z cyklu poćwicz na otwartej przestrzeni). Więc biegając sobie alejkami będę mogła spróbować swoich sił na owej siłowni 😉

Nie ukrywam, że chciałabym ujędrnić bardziej pewne partie ciała takie jak pupa i uda. Oprócz tych czysto próżnych pobudek chcę poprawić wydolność organizmu, wzmocnić układ krążenia. Nie w głowie mi maratony i półmaratony, ale bardzo motywują mnie wpisy dobrych znajomych, dla których bieganie stało się pasją i sprawia im ogromną frajdę, a przy tym odczuwają bardzo pozytywne skutki uprawiania (że tak powiem 😉 ) biegania. Chudną, wzmacniają się, mają jakiś cel.

Dlatego biorę przykład i spróbuję podarować mojemu zdrowiu prezent w postaci jeszcze lepszego samopoczucia!

Ps. I pisze to ta co parę dni temu grypę przechodziła~! 🙂

 

www.pixabay.com

 

8 comments
  1. Chyba każda kobieta ma takie postanowienia na wiosnę, ja również gdzieś tam w głowie takie mam, gorzej jest z realizacją;-p ale może jakoś się przełamię i razem zaczniemy biegać;-) -razem możemy więcej!;-)

    1. Zawsze możemy spróbować,a nóż wejdzie nam to w krew 🙂 Pełna mobilizacja!

  2. Swietne postanowienie. Mój mąż takie właśnie wyzwanie postawił na razie przed sobą i świetnie to na niego wpływa. Myślę, że i ja niedługo spróbuję 🙂

    1. Warto spróbować,zwłaszcza,że korzyści zdrowotnych jest mnóstwo 🙂 Dziękuje za komentarz i pozdrawiam:)

  3. Rozumiem, że póki co masz postanowienie. Ale skoro napisałaś na blogu i masz świadków to chyba i motywacja rośnie? Mój mąż biega, kocha to, jest totalnie uzależniony. Czy deszcz, czy śnieg, czy mróz, czy Boże Narodzenie. Życzę wytrwałości i głowy. Rób to z głową. Nie od razu Rzym zbudowano.

    1. Mam nadzieję, że wytrwałości mi nie zabraknie 😉 Dziękuję za komentarz i pozdrawiam cieplutko 🙂

  4. Mam całkiem podobne postanowienie 🙂 Z tym, że ja kiedyś próbowałam, jednak nie skończyło się to spodziewanym efektem. Teraz zaczęłam od ćwiczeń w domu. Dałam sobie szansę na popracowanie nad kondycją najpierw w domowych warunkach. Po trzech tygodniach zamierzam spróbować swoich sił w bieganiu. Sama jestem ciekawa jak to się skończy, bo zwykle jestem kompletnie nieprzewidywalna 😀

    1. Myślę, że po ćwiczeniach w domu na pewno będzie łatwiej 🙂 Trzymam kciuki 🙂 Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *